Tarpataki Károly képző és iparművész, lakberendező, designer, művészeti szakmai weboldala
Az absztrakt festészet nem másolja közvetlenül és szolgai módon a szemmel látható természetet, a környező látványt vagy egy kijelölt témát, hanem egy saját világot teremtve, alkotó módon átírja azaz absztrahálja azt a művész saját egyéniségére, az éppen kifejezni való gondolat érdekében. Számára nem fontos a természet vagy annak egy részének tökéletes tükrözése, hanem a festői eszközöket, vonal, folt szín, faktúra, változatos kompozíció ami elsősorban fontos, és a rendelkezésére áll...
Megvehető képek
FÉNYTÓCSÁK
(olaj-farost, 60x80 cm)
210.000.-Ft
EZÜSTÖS FÜVEK
(olaj-farost, 50x70 cm)
140.000.-Ft
AUGUSZTUS
(olaj-farost, 40x60 cm)
120.000.-Ft
AZ IDŐ PÉNZ
(olaj-farost tabló, 69x104 cm)
220.000.-Ft
A PAD
(olaj-farost, 80x60 cm)
210.000.-Ft
KIKÖTVE
(olaj-farost, 50x70 cm)
120.000.-Ft
GRILLCSIRKE
(olaj-farost, 60x80 cm)
180.000.-Ft
SELLŐ
(olaj-farost, 100x70 cm)
330.000.-Ft
BŐGŐ NAP
(olaj-farost, 49,5x64,5 cm)
130.000.-Ft
PINKFA
(olaj-farost, 55x36 cm)
80.000.-Ft
PECÁSOK
(olaj-farost, 50x70 cm)
180.000.-Ft
TAJTÉKOS NAPOK
(olaj-farost, 50x70 cm)
180.000.-Ft
NAPOZÓ
(olaj-farost, 50x70 cm)
180.000.-Ft
KÓCOS FÜVEK
(olaj-farost, 60x80 cm)
180.000.-Ft
KUSZA FÜVEK
(olaj-farost, 60x80 cm)
180.000.-Ft
ODVAS FA
(olaj-farost, 60x80 cm)
140.000.-Ft
TETEMEK
(olaj-farost, 60x80 cm)
160.000.-Ft
SZÍNES LADIKOK
(olaj-farost, 60x80 cm)
210.000.-Ft
... Az absztrakt mint izmus a XX.század elején kialakult és uralkodóvá váló festészeti, illetve vizuális kifejező irányzat. Igazából egy gyűjtőnév. Ezen belül is sokféle, akár elszigetelt stílusra is ágazott, és a mai napig is használatos és fejlődő vizuális kifejezőmód.
Az irányzatok eltérőek lehettek a színek használatának, ellentétben a formák, konstrukciók fontosságát illetően. Az absztrakció bizonyos eseteiben, a művészi átfogalmazás, formai transzformáció ellenére jól felismerhetőek a képi elemek, többé-kevésbé valószerűek a figurák, és a tartalmak. Ezért joggal nevezhetnénk figurális absztraktnak, de használatosak voltak a lírai, netán romantikus absztrakt, és egyéb eltérő megnevezések is, a belső irányzatnak, vagy akár földrajzi kontinensnek megfelelően is.
Az absztrakció egyik végletesen szélsőséges kifejezésmódja az erősen leegyszerűsített geometrikus szuprematizmus, ami Malevics nevéhez fűződik.
A nyugtalan, kavargó vonalakat, színeket alkalmazó irányzatot expresszív absztraktnak nevezzük. Ilyen például V. Kandinszkij munkássága is. A kettő között végtelen sok átmeneti állapot lehetséges. Képenként, sőt még egy képfelületen belül is eltérő lehet az absztrakció mértéke, illetve a realitás foka. Ezt az alkotóművész mindig az adott mondanivalóhoz igazíthatja.
Az absztrakció ma már nem csak festészeti izmus, és besorolhatóság kérdése, hanem egy meglehetősen izgalmas vizuális kifejezési mód a sok közül.